Enerji Dergisi Facebook Enerji Dergisi Twitter Enerji Dergisi RSS
İpragaz GO markasıyla akaryakıt dağıtımında

İpragaz LPG, LNG ve Elektrik’ten sonra akaryakıta da adım atarak, enerji şirketine dönüşüyor.




ipragaz_eyup_aratayTürkiye enerji sektörünün “Mavi Dev”i İpragaz, gerçekleştirdiği birçok ‘ilk’ ve ‘en’lerin yanı sıra önemli bir adım daha atarak GO markası ile akaryakıt sektörüne giriyor. İpragaz, öncülük ettiği LPG’nin yanı sıra başarılarını Avrupa’ya taşıdığı LNG dağıtımı ve geçtiğimiz yıl başlayan ‘elektrik toptan satışı’nın ardından akaryakıt alanına da girerek, artık “tek çatı altında komple çözümler sunan” bir enerji markasına dönüşüyor.
Türkiye LPG pazarının lider oyuncusu İpragaz; 1961’de kurulduğu günden bu yana sürdürdüğü başarılı çalışmalarını, bir “enerji ve hizmet şirketi” olma yolunda yeni ve önemli yatırımlara imza atarak devam ettiriyor. Türkiye’de LPG’yi, rafineri bacasında yakılarak atılan bir atıkken dev bir sektöre dönüştüren İpragaz, LNG ve 1 Ekim 2012’de başlattığı elektrik toptan satışının ardından Ocak 2013 itibariyle yaratım sürecini tamamladığı “GO” markası ile artık Akaryakıt Dağıtımı’na da start veriyor.
52 yıllık köklü geçmişi ile Türkiye’de birçok ‘ilk’e ve ‘en’e imza atan İpragaz, tüplü pazarın daralması ile birlikte organik büyümeyi pekiştirecek Marinegas, LPG Forklift, Freepoint ve LPG PRO gibi birçok inovasyon projesini hayata geçirmesinin ardından şimdi de; “enerji şirketi” olma yolundaki dönüşüm sürecini, akaryakıt dağıtım işi ile taçlandırıyor.
Dünya devi SHV Energy’nin, ikinci büyük ve önemli şirketi olan İpragaz, aynı zamanda grubun Asya, Orta ve Doğu Avrupa Bölgelerinin merkezi konumunda bulunuyor. GO markasıyla birlikte İpragaz, SHV Energy’yi, LNG, elektrik ve akaryakıt pazarları ile tanıştıran ilk şirket olma özelliğini de taşıyor.
Uzun ve titiz bir hazırlık dönemini tamamlayan İpragaz, akaryakıttaki markası GO’nun ve ilk demo istasyonunun ön tanıtımını gerçekleştirdi. 1996 yılından bu yana otogaz segmentinde müşterisi ile yaratmış olduğu özel sinerjiyi, bu önemli adımla birlikte mevcut pazar koşulları dahilinde akaryakıt alanına taşıyabilme hayalini paylaşan İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay, sunumlar eşliğinde GO markasını tanıttı.
GO markasının arkasında İpragaz’ın 52 yıllık hikayesi var
GO markasının yaklaşık 14 aylık hazırlık sürecine değinen Eyüp Aratay, başlangıç noktalarının “bir markanın ortaya konması ve o markanın, Türk tüketicisine hak ettiği hizmeti götürebilecek şekilde konumlandırılması” olduğunu belirtti. Marka yaratma sürecinde, bu alanda dünyanın en iyileri arasında yer alan Saffron’ı partner olarak seçtiklerini dile getiren Aratay, “Saffron ilk sunumunda, bir slaytta marka yaratmanın kurallarını sıraladılar. Sonraki slaytta ise aynı kuralların üstüne çarpı koyup, ‘marka yaratmanın kuralı yoktur’ dediler. Bir kelimeye marka diyebilmenin sırrının, aslında onun arkasına yazdığınız hikayede gizli olduğunu söylediler. Bu açıdan GO’nun arkasında, İpragaz’ın birçok ilk ve enleri barındıran 52 yıllık uzun ve renkli hikayesi var” dedi.
Türkiye’nin ilk dolum tesisinden ‘Mavi Dev’e
İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay; 1960’lı yılların başında Sirkeci’de Erzurum İş Hanı’nın ikinci katında kurulan Eureka Metal ile doğuşundan, 1961 yılında İstanbul Petrol Rafineleri’nin kuruluşuyla rafineri bacasından atılan LPG’yi, dev bir sektöre dönüştürecek İpragaz’ın temelinin atılmasına, 1962 yılında Yarımca’da Türkiye’nin ilk dolum tesisinin açılmasından günümüze uzanan, ‘Mavi Dev’in uzun ve renkli hikayesine kısaca değindi.
1961’de ilk tüpü dolduran İpragaz’ın bugün artık denizlerde bir teknenin enerji ihtiyacını LPG ile karşılayabilen bir şirket haline geldiğine de dikkat çeken Aratay, “İpragaz Grubu bugün, 2011 rakamlarıyla 2,6 milyar lira cirosuyla yaklaşık ’lik pazar payıyla Türkiye’de sektör liderliğine oynayan şirketlerin başında geliyor. Sadece İpragaz olarak değerlendirdiğimizde, Fortune 500 sıralamasında 45’nci sırada, İSO 500 sıralamasında 27’nci sırada bulunuyoruz. Kurulduğu günden bu yana daima ‘Türkiye’nin en çok vergi veren şirketleri’ arasında yer alan İpragaz, 1.250 bordrolu çalışanı ve yarattığı 15 bin dolaylı istihdamla, Türkiye’nin iş gücüne de büyük katkılar sağlayan bir şirket. Bugün, İpragaz, Bizimgaz, Worldgas ve Sihirgaz markaslarıyla, 81 ildeki 2.656 tüpgaz bayisiyle 1,5 milyon haneye tüp götürüyoruz. LNG pazarının en önemli oyuncularından biriyiz, Dökme LPG pazarında 12.700 sanayi kuruluşuna ve haneye hizmet veriyoruz. 1 Ekim 2012 itibari ile İpragaz Elektrik ile elektrik toptan satışına başlayarak, tüm Türkiye’de ‘serbest tüketici’lere hizmet veriyoruz. Otogaz kit pazarında, Prins ve Landi markasıyla faaliyetlerimize devam ediyoruz” dedi. 1995 yılında çıkan yasa değişikliği ile Türkiye’de otomotivde LPG kullanımının yasal olarak başladığını belirten Aratay, İpragaz’ın da 1996 yılında Türkiye’deki ilk resmi belgeli otogaz istasyonunu Bursa’da açarak, bu pazara adım attığını belirtti.

250 milyon araca 4 milyar litre İpragaz Otogaz
İpragaz’ın otomotiv yakıtlarındaki faaliyetinin, bugüne kadar otogaz segmentinde gerçekleştiğine de değinen İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay, “Bugün, İpragaz, Bizimgaz ve Exengaz markasıyla 1.062 lisanslı bayisiyle Türkiye’nin en büyük üçüncü network’ü olarak, 81 ilinde otogaz hizmeti sunuyoruz. 1996 yılında Türkiye’nin ilk resmi belgeli otogaz istasyonunu Bursa’da kuruşumuzdan bugüne, toplam 4 milyar litrenin üzerinde otogaz satışı gerçekleştirmişiz. Bir başka deyişle ortalama 250 milyon araca yakıt ikmali yapmışız” açıklamasında bulundu. İpragaz’ın akaryakıt dağıtımına yönelmesini “4 binden fazla bayiye sahip, 4 milyar litreden fazla otogaz satmış, 17 yıldır otomotiv yakıtları pazarında olan ve ciddi sektörel tecrübesi bulunan bir yapının, bu sektörel tecrübesini biraz daha geliştirerek yeni bir pozisyon alması” olarak açıklayan Aratay, “Aslında bizler için yeni bir işten bahsetmiyoruz. Bizler için; bildiğimiz bir işi daha iyi yapabilmemiz için tamamlayıcı bir pazara girişten bahsediyoruz” dedi.
İpragaz, enerji şirketine dönüşüyor
“Otomotiv yakıtlarındaki tecrübemiz ve bilgi birikimimizle, bugün enerji puzzle’nın son parçası olan akaryakıta girişin adımını da sizlerin huzurunda atacağız” diyen Aratay, bu adımın İpragaz için tarihi bir dönüm noktası olduğuna dikkat çekerek, “Bu adımla birlikte İpragaz, enerji pazarındaki tüm ana segmentleri kapsayan ender şirketlerden biri olma yolundaki varlığını da ortaya koymuş olacak. Başka bir deyişle; bugün burada sadece akaryakıt alanına girişimize, akaryakıt markamızı sizlere takdimimize değil, 52 yıllık ‘Mavi Dev’ İpragaz’ın, bundan sonraki süreçte ‘bir enerji sağlayıcı şirket olma’ yolundaki dönüşümüne de şahitlik etmiş olacaksınız” açıklamasında bulundu.

%56 daha az elektrik, daha az karbondioksit salınımı
İzlenen tanıtım filminin ardından GO markası takdim edildi. GO’nun kurulan demo istasyonunu tanıtan Eyüp Aratay, İpragaz’ın akaryakıt markası hakkında genel bilgiler verdi. İpragaz’ın kaldırıcı güç olarak en üstte yer alacağı GO istasyonlarında, dünyanın en prestijli sentetik yağ üreticisi Mobil 1’in de tüketicisiyle buluşacağını belirten Aratay, “İstasyonlarımızda tüm aydınlatma sistemlerimiz LED aydınlatma olarak tasarlanarak; %56 elektrik tasarrufunun yanı sıra çevrenin korunması için daha az karbondioksit salınımı sağlandı. Yine Türkiye’de ilk defa özel çöp kovalarımızla, geri dönüşüme katkı sağlayacağız” diyerek, gösterilen ekolojik hassasiyetlere dikkat çekti.
GO’nun hedefinde bir ilk var; tüm yakıtlar tek pompada
GO’nun “tüketicisine saygılı ve eşit hizmet götürme” temel felsefesi çerçevesinde Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirten Eyüp Aratay, “GO istasyonlarında, tüm akaryakıt çeşitlerinin, yani benzinin, dizelin ve otogazın aynı pompadan verilebilmesi yönünde çalışmalarımız var. Günümüz teknolojisinde bu mümkün. Dünyada örnekleri var. Arkadaşlarımız çalışıyor. İlgili mevzuat içinde yer alabilmesi halinde GO müşterileri, LPG dahil tüm akaryakıt ihtiyaçlarını her pompadan alabilecekler” şeklinde konuştu. GO istasyonlarında market yapısında da bazı farklılıklar yarattıklarına değinen Aratay, “Çocukların ebeveynleri ile birlikte ihtiyaçlarını giderebilecekleri aile tuvaletlerimiz var. Ayrıca marketlerimizde çok amaçlı kullanılacak, medya home tabir ettiğimiz interaktif alanımız da bulunacak” dedi.

GO’nun dağıtım sistemi BADO
GO’nun dağıtım sisteminin, diğer uygulamalardan çok farklı ve özgün bir yapısı olacağını da değinen Eyüp Aratay, “Bizim akaryakıt modelimizin temelinde bayilik var. Bayilerimizle birlikte var olup, büyümeye gayret edeceğiz. Bizim dağıtım sistemimiz, BADO olacak. BADO, ‘bayi dostu’ demek. Biz, kendimiz istasyon işletmeyeceğiz. Biz bu işi, bizden daha iyi yapacağını düşündüğümüz ve inandığımız, bayilerimizle birlikte yapacağız” dedi. Bayilerinin adını kanopiye yazacaklarını da belirten Aratay, “Biz, bayiimizle beraberce olacağımızı söylüyoruz ve bayiimizle olmaktan gurur duyuyoruz” diyerek, bu uygulamanın da akaryakıt sektöründe bir ilk olduğunu vurguladı.
GO bayileri, yönetimsel süreçlere dahil olacaklar
GO bayilerine, pazar gerçekleri doğrultusunda adil bir ticari yaklaşım gösterileceğine dair söz de veren Aratay, “Bu, ‘kazan kazan’ ilkesiyle; sadece tek bir tarafın kazanacağı değil, daima adil şartlar ne gerektiriyorsa, o çerçevede iki tarafın da kazanacağı bir iş modeli demek oluyor. Bunun da güvencesi, 52 yıllık İpragaz’ın iş yapma biçimi ve tutkusu olacak. GO ayrıca, bugüne kadar yapılmamış bir şeyi daha vaat ediyor. Diyor ki; ‘yönetimsel süreçlerde benimle birlikte olacak bayilerime söz hakkı veriyorum’. Biz, ‘GO Bayi Konseyleri’ adı altında ciddi bir yapılanma kurmak üzere hazırlığa geçtik. Bu yapılanma sayesinde bayilerimiz, şirketin yönetimsel süreçlerine fikirsel katkılarda bulunduğu gibi, karar alma süreçlerinde de kendilerini bulabilecekler. Son olarak tabii ki GO, müşterilerine söz veriyor. Bayileri ile birlikte GO, ‘müşterilerine, beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda vaat ettikleri adil ve saygılı hizmeti vereceğine’ dair söz veriyor” dedi.
Rengini yollardan, şeklini–felsefesini İpragaz ve SHV’den aldı
Türkiye’nin en saygın ve fark yaratan yakıt istasyonu markasını oluşturmak için yola çıktıklarını belirten İpragaz Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Aratay, “Türkiye akaryakıt pazarında, 62 şirket ve 12.500 bayi yer alıyor. 100 milyar TL’lik bir finansal büyüklük söz konusu. Dolayısıyla Türkiye akaryakıt sektörü, çok rekabetçi bir yapıda, kaotik bir dönem yaşıyor. Biz, basit ve anlaşılır, orijinal ve güvenilir, farklı ve inandırıcı bir marka yarattık. Çıktığımız bu yolculukta şunu gördük ki; biz, aslında yolların markası olacağız. Yani yollarda olacağız. Bizim hikayemiz, bir yol. Başladığı ve bittiği noktası önemli olmayan, yolculuk boyunca ihtiyacı olanlara hizmet götürecek bir hizmet noktası, hizmet markası yaratmak. Bu anlamda biz, asfaltın üzerindeki beyaz çizgilerin kılavuzluğunda yola çıkan bir marka için soyunduk. Bu markanın rengini, trafik lambasının yeşil renginden hareketle dinamizminden almasını öngördük. Bu markanın üçgenini; SHV’nin adanmışlık felsefesi, İpragaz’ın geleceğe götüren bileşiminden yeni bir geleceği oluşturacak üçgen olarak tasarladık. Ve ortaya; asfalt rengi üzerinde trafik lambasının yeşiliyle ve dinamizmiyle ortaya çıkmış, İpragaz’ın 52 yıllık tecrübesi ve kılavuzluğuyla, beyaz ışığı ile aydınlatacak ve geleceğe doğru bir yol alacak olan GO markası çıktı” dedi.

GO’nun vizyonu
GO’nun, ‘daha iyisini hak edenlerin yeni nesil yakıt istasyonu’ olarak yola çıktığını vurgulayan Aratay, “GO, Sürekli olarak kendini geliştirecek. İpragaz’dan aldığı kültürel genlerle, titizlikle, adanmışlıkla, tutkusuyla, bunu yapmak için yollarda tüketicisiyle müşterisiyle beraber olacak. Markamızın vizyonu; ‘yolların en saygın yakıt istasyonu olmak’ olacak. Misyonumuz ise saygı çerçevesinde 4 temel üzerinde; ‘İnsana Saygı’, ‘Geleceğe Saygı’, ‘Araca Saygı’ ve ‘Yasalara Saygı’ olacak. ‘İnsana Saygı’; bizim mutlu müşteri, mutlu çalışan, mutlu bayi, mutlu şirket anlayışımızdan gelecek” açıklamasında bulundu.
 


Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz