Enerji Dergisi Facebook Enerji Dergisi Twitter Enerji Dergisi RSS
Starpet başarıyı lojistikle pompalıyor

İstanbul’un yanı sıra İzmir, Ankara ve Bursa’da açacakları yeni akaryakıt istasyonları ile hizmet ağlarını genişleterek bu yılın sonunda pazar paylarını %1,5 seviyesine yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Starpet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Okalin, %75’i kendileri tarafından yürütülen lojistik operasyonların yarattığı yüksek maliyetleri, uygun sevkiyat planlamaları oluşturarak minimize ettiklerini söylüyor.




murat_okalin_starpet2005 yılında “Sade Birlikte Başarabiliriz” sloganı ile yola çıkan Starpet, gerçekleştirdiği güçlü yatırımlar ve her yıl yakaladığı %30 büyümeyle bugün Türkiye’nin en büyük enerji şirketleri arasında yerini alıyor. Tüm bunları, amatör ruhla çalışan profesyonel bir kadroyla başardıklarını belirten Starpet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Okalin, yeni hedeflerini ise uluslararası bir enerji şirketi olmak şeklinde açıklıyor. Aylık ortalama 15 bin metreküp akaryakıt satışı gerçekleştirdiklerinin altını çizen Okalin, bu operasyonun lojistik ayağının önemli bir kısmının kendileri tarafından yönetildiğini söylüyor. Gider kalemleri arasında lojistiğin önemli bir pay aldığını vurgulayan Okalin, bu maliyeti; sıfır hata ile dolum ve boşaltım yaparak ve uygun sevkiyat planlamaları oluşturarak minimize ettiklerini belirtiyor.

EN HIZLI BÜYÜYEN 100 ŞİRKETTEN BİRİ
Okalin Ailesi tarafından kurulan ve 2005 yılında Akaryakıt Dağıtım ve Pazarlama Lisansı alan Starpet’in bugün pazarda ulaştığı büyüklük hakkında bilgi verir misiniz?
Starpet Garzan Akaryakıt Dağıtım Pazarlama A.Ş., 2005 yılında ana dağıtım şirketi olarak faaliyete başladı. Yüzde yüz yerli sermayeyle kurulan Starpet, yine aynı yıl Akaryakıt Dağıtım ve Pazarlama Lisansı almasının ardından bayilikler vererek ve dağıtım hizmeti sunarak sektördeki çalışmalarını genişletti. 2006 yılında madeni yağ üretimine başlayarak ürün portföyüne bir yenisini daha eklemesinin ardından 2008 yılında madeni yağ fabrikasını faaliyete geçirdi. 2012 yılı itibariyle bayi sayısı 400’e yaklaşan Starpet, akaryakıt sektöründe LPG de dahil olmak üzere geniş bir ürün yelpazesiyle müşterilerine kaliteli hizmet ulaştırıyor. TÜRKAK ve TSE kalite belgelerine sahip olan Starpet bugün Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında yer alıyor. 2012 yılı rakamlarına göre pazar payımız %0,9 seviyesinde. Otomotiv motor yağları alanındaki pazar payımız ise %3,5 olarak rapor ediliyor.

Starpet açısından 2012 bir atılım yılı oldu. Bu anlamda hayata geçirdiğiniz yatırımlarınızdan söz eder misiniz? Bu yıla ilişkin hedefleriniz neler?
2012’de gerçekleşen atılımlarımız sayesinde, şirketimizin adı artık sektörün en seçkin ve güvenilir markaları arasında anılıyor. Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında yer almanın getirdiği sorumluluk duygusu ile şirketimizi daha da ileriye götürecek yatırımlarımızı 2012’de de sürdürdük. oranında büyüme ile kapattığımız 2012’de, özellikle büyüme planlarımız içinde yer alan Marmara Bölgesi’ne yönelik yatırımlarımız hız kazandı. İki adedi İstanbul’da olmak üzere, Türkiye genelinde 24 adet yeni akaryakıt istasyonumuzu hizmete açtık. Standartlarımızı tam olarak karşılayamayan 77 istasyon ile kalite politikamız gereği çalışmamızı sonlandırdık ve hizmet kalitemizi sürekli olarak yükseltmeye devam ettik. Düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz ’ye varan oranlardaki indirim kampanyalarımız sayesinde, istasyonlarımızın cirolarında önemli artışlar kaydettik ve yılsonu toplam ciromuz 900 milyon TL seviyesine ulaştı. 2013 yılında hem satışlarımızı hem de ciromuzu %25 seviyesinde artırmayı hedefliyoruz. İstanbul’un yanı sıra İzmir, Ankara ve Bursa’da yeni akaryakıt istasyonlarımızla hizmet ağımızı daha da genişleteceğiz. Pazar payımızı ise yılsonunda yüzde 1,5 seviyesine yükseltmeyi amaçlıyoruz.
Binek ve hafif ticari araç gruplarına ait motor yağlarında yakıt ekonomisi sağlayan yeni formüller arasında çalışmaktayız. 2013’ün başında bu gruba ait ürünlerde yeni ambalajımızla piyasaya girmeyi hedefliyoruz. Ayrıca fabrikalarımızın potansiyelini daha aktif kullanabilmek için bazı firmalarla fason anlaşmalar yapmak üzere çalışmalar yürütüyoruz. Bir diğer projemiz de Mardin’de kurmak üzere olduğumuz Adblue tesisimiz. Çok yakın bir tarihte bu projemizden de sonuç alacağız. 2013 yılında da Türkiye ekonomisinin gelişimine ve istihdama katkıda bulunmaya devam edeceğiz. İstihdamın işin genişlemesine paralel ilerleyeceği görüşünden hareketle, 2013 yılında bünyemizde en az 200 kişilik bir istihdam ihtiyacı olacağını öngörüyoruz. Ayrıca, çeşitli kariyer projeleri çerçevesinde, genç mühendis ve mali kökenli mezunları aramıza katacağız. Yeni yıl itibariyle hem lise hem de üniversite stajyerleri de yaz ve kış dönemi olmak üzere, Starpet bünyesindeki yerini alabilecek.

YÜZDE 75’İNİ KENDİ ARAÇLARIYLA TAŞIYOR
Starpet, lojistik süreçlerini nasıl yönetiyor? Yük taşıma trafiğinizin boyutu hakkında bilgi verir misiniz?
2012’de gerçekleştirdiğimiz atılımlar sayesinde, hem bayi bazında hem de filo bazında ülkemizde bölgesel bir güç olduk. Bayilerimizin büyük çoğunluğunun nakliyesini kendi ikmal araçlarımızla yapıyoruz. Filomuzun büyüklüğü ve Türkiye genelinde aktif olması nedeniyle, dışarıdan aldığımız hizmet oldukça sınırlı. Gerekli durumlarda yerli firmalardan ya da bayilerimizin kendi araçlarından destek alıyoruz. Aylık ortalama 15 bin metreküp akaryakıt satışı gerçekleştiriyor ve bu satışın yaklaşık %75’ini kendi araçlarımız ile sağlıyoruz.
Akaryakıt sektöründe lojistik, gider kalemi olarak en büyük payı alıyor. Dolayısıyla, bu kalemin kontrolü bizim için çok önemli. Tedarik noktasından bayiye ulaşıncaya kadar gerçekleştirilen sevkiyat, dikkatle kontrol edilerek takip ediliyor. Araç bakımları düzenli ve periyodik olarak yapılıyor, lastik hava basınçları her sevkiyatta kontrol ediliyor. Sıfır hata ile dolum ve boşaltım yaparak, uygun sevkiyat planlamaları oluşturarak lojistik giderlerimizi minimuma indiriyoruz.

Akaryakıt taşımacılığının risklerini minimize etmek için ne tür önlemler alıyorsunuz?
Tehlikeli madde taşımacılığı riskleri çok fazla olan bir alan. Özellikle patlayıcı ve yanıcı madde taşımanın oluşturduğu tehlikelerin bilincindeyiz. Bu riskleri minimize etmek için şoförlere sürüş eğitimleri, tanker dolum ve boşaltım eğitimleri veriyoruz. Bölgesel bir şirket olmamızdan dolayı, bu hizmetleri veren birçok firma ile sürekli iletişim halindeyiz. İşe alımlarda adayları tabi tuttuğumuz testler, onların bu işe olan yetkinliğini görmemize ve bu büyük sorumluluğu almaya uygun olup olmadıklarını ölçmemize yardımcı oluyor.
Burada bir noktayı belirtmeden geçemeyeceğim. Lojistik firmaların taşıma maliyetlerinin minimize edilmesi için daha uygun ortam ve şartların sağlanması gerekiyor. Özellikle vergi muafiyetleri ve sektörel avantajların artırılması gerektiğini düşünüyorum.

VERİMLİ TÜKETİM HAREKETİ
Starpet, başlattığı “Verimli Tüketim Hareketi”  ile başta enerji olmak üzere, tüm doğal kaynakların verimli ve tasarruflu kullanımı konusunda toplumda farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Bu projeyle çalışanları, bayileri, tedarikçileri ve tüketicilerinden başlayarak herkesin, her türlü doğal kaynağı daha verimli tüketmesini sağlamayı, bu konuda toplumsal bir bilinç ve davranış değişikliği oluşturmayı hedefleyen şirket, hazırladığı ve dağıttığı kitapçılarla evde, işte hatta yolda nasıl verimlilik sağlanabileceğinin ipuçlarını veriyor. Starpet tarafından hazırlanan kitapçıkta “Bulaşıklarınızı elde değil makinede yıkayarak, yılda yaklaşık 40 ton su tasarruf edebilirsiniz. Klasik musluklar yerine kolay açılıp kapanan musluklarla su tüketimini % 25 azaltabilirsiniz. Kullanmadığınız zamanlarda yazıcı ve fotokopi makinelerini kapalı tutarak enerjiden tasarruf edebilirsiniz. Ani gaz ve fren, benzin tüketimini yüzde 5 artırır. Gereksiz yere ani fren yapmaktan ve gaza basmaktan kaçınabilirsiniz” gibi örneklere ve uyarılara yer veriliyor.


Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz